dijous, 4 d’octubre del 2007

Els cotxes PTV i altres

Al nostre barri va néixer un cotxe de petita cilindrada al qual anomenàvem PTV (Nom que venia de Perramón, Tachó i Vila) i semblava una joguina.
El van començar de fabricar al carrer Mossèn Jacint Verdaguer, al costat de un xalet que estava dedicat a guarderia i la regentava la popular Sra. Llasera, l'edifici s'anomenava "Liceu Infantil".













M'enrecordo de que el primer PTV que va sortir va ser el model 250, el qual era un bonic descapotable de dues places. Tenia el motor situat a la part del darrere i arribava als 250cc amb una poténcia de 11CV i una velocitat màxima de 75 km/h. Aquesta preciositat costava la barbaritat d'unes 50.000 pessetes, que era bastant car per a l'època.
Feia gràcia perquè els provaven baixant per l'antic carrer Mesquita (avui dia conegut com a Joan XXIII) i pujaven pel carrer Bisbe Comes, feien bastant soroll, i els veïns esperaven que acabessin el torn per poder descansar.
Tenien poca cilindrada i les pujades els hi costaven una mica. El següent pas del PTV va ser la fabricació de dumpers i que avui dia encara existeix en àmbit internacional sota la firma "Ausa".
















També en la mateixa època existia una altre marca denominada "BISCUTER", que va ser importat des de França per un català. També era un cotxe (projecte) que no tenia ni marxa enrere, per aparcar-lo havien de acostar-lo a la vorera amb els braços. Posteriorment se li va afegir, pero només era una inversió del motor i les mateixes marxes que anaven endavant, anaven endarrere. El van batejar com "Arreplega merdes" ja que quan havies de treure la mà per dir cap a on giraves (ja que no portava intermitents i s'havia de marcar amb les mans) i a més a més era molt baixet, quedava just a l'alçada d'atrapar tot el que quedava a les voreres.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

No sabia que aquests cotxes tenien relació amb el barri Vic-Remei.

Anònim ha dit...

Dons, SI

Anònim ha dit...

Jo, els PTV (crec que era de Perramon, Tatchó, i Vila) els havia vist pujar per la carretera del Pont de Vilomara. Abans de passar a fer dumpers havien fet un altre model de més potencia, potser 400 c.c. quins prototipus també pujaven per la carretera del Pont amb un carroçat molt esportiu i un so de cotxe de rallye. Possiblement la competència del "600" va fer que no sortís al mercat, llàstima.

Anònim ha dit...

Quan es va canviar el nom de carrer Mesquita per carrer Joan XXIII? Per cert, jo vaig anar al Liceu Infantil, també.